ISO 9001 (QMS)
CO JE TO SYSTÉM ŘÍZENÍ KVALITY?
Systém managementu jakosti dle požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2009 je určen všem typům organizací bez rozdílů jejich zaměření či velikosti, jejichž zájmem je informovat, že jejich produkty (výrobky a služby) jsou kvalitní.
Kvalita zboží a služeb je nosným pilířem jakéhokoli podnikání. Nejde jen o výrobu jako takovou! K dosažení kvality je třeba ucelený systém, který zahrnuje veškeré procesy, které se ve ve firmě probíhají. Systém kvality vytváří pevně daný řád pro řízení firmy v souladu s normou a platnou legislativou dané země, specifikuje kontrolní mechanismy, a pomáhá předcházet neshodám. Ty jsou zpravidla důsledkem finančně náročných řešení reklamací a ztráty důvěry zákazníků. Jedná se tedy o schopnost podniku dodávat zboží nebo služby ve stálé kvalitě, která byla stanovena a dohodnuta se zákazníkem. Systém řízení kvality je základním stavebním kamenem, na kterém může podnik založit řízení veškerých svých procesů, aby splnil požadavky zákazníků, platné legislativy a vrcholové vedení se mohlo věnovat návrhu a vedení strategických vizí. Systém kvality se řídí mezinárodně uznávanou normou ISO 9001, kterou využívají tisíce prosperujících společností po celém světě.
CO VÁM PŘINESE SYSTÉM ŘÍZENÍ KVALITY?
Nově zakládaným firmám jasný návod na fungování všech procesů, firmám stávajícím zvýšení kvality, efektivity, výdělku a usnadnění vedení !
Výrazné zefektivnění metod řízení a dokumentace |
Stanovení jasné odpovědnosti lidí za vykonanou práci |
Zvýšení spokojenosti zákazníků i zaměstnanců |
Zlepšení organizace práce díky přesně dokumentovaným postupům |
Stanovení kontrolních mechanismů, předcházení neshodám a reklamacím |
Možnost prokázat zákazníkům, že výrobky nebo služby podniku jsou prováděné a kontrolované podle dokumentovaných postupů |
Posílení konkurenceschopnosti a udržení stávajících klientů |
Zvýšení celkové efektivity všech procesí a zvýšení zisku |
Snadnější řízení a reporting – zvýšení úrovně transparentnosti procesů |
Podpora činnosti neustálého zlepšování |
Plnění požadavků platné legistlativy |
JAK ZAVÉST A UDRŽOVAT CERTIFIKÁT ISO 9001?
ZAVEDENÍ SYSTÉMU ŘÍZENÍ KVALITY:
Jedná se o poměrně složitý proces, který vyžaduje zkušenosti a obšírné znalosti nejen v rámci normy ISO 9001. Systém řízení kvality totiž zasahuje do všech firemních činností a klade důlraz také na bezpečnost a plnění zákonných požadavků.
V rámci podpory při zavádění systému kvality si můžete standardně vybrat jednu ze dvou verzí.
- KONZULTAČNÍ FORMA
- ZAVEDENÍ „NA KLÍČ“
Časový rozsah zavedení systému kvality od první konzultace po úspěšnou certifikaci je cca. 3 – 6 měsíců
doba zavádění systému je závislá na velikosti organizace, certifikovaných činnostech a organizační struktuře. Certifikace je doporučena 3 měsíce od vyhlášení systému za funkční – testování zavedeného systému v provozu + revize dokumentace.
VLASTNÍ CERTIFIKACE:
Certifikace je nutná, jestliže požadujete potvrzení nezávislého orgánu o kvalitě zavedeného QMS a také pokud máte zájem používat označení ČSN EN ISO 9001:2009, tedy informaci o tom, že Váš QMS byl certifikován.
Certifikaci doporučujeme vždy zhruba 3 měsíce po dokončení zavedení systému kvality, aby si systém lidově řečeno „sedl“.
Zajistímě pro Vás osvědčený certifikační orgán a zajistíme metodickou porporu v průběhu vlastní certifikace. Podpora při certifikaci je součástí zavádění systému řízení kvality na klíč nebo podpůrných služeb.
ÚDRŽBA SYSTÉMU KVALITY:
Pro udržení systému kvality v chodu, jeho smysluplné využívání a dodržování požadavků normy je třeba dodržovat stanovená pravidla pro řízení procesů, vytvářet potřebné dokumenty a spravovat již zavedenou dokumentaci.