Reflection - ISO 9001, správa IT, webové stránky, e-shopy, grafické práce,
  • ISO 9001 (QMS)
    • Interní audity ISO 9001
    • Podpůrné služby ISO 9001
    • Zavádění ISO 9001 v nové firmě
    • Zavádění ISO 9001 ve stávající firmě
  • Správa IT, Servis, Zabezpečení
    • Antiviry a bezpečnost
    • Správa IT a sítí
  • Webové stránky a e-shopy
    • Webové stránky
    • Tvorba E-shopu
  • Reference

Interní audity ISO 9001

Interní audit ISO 9001CO JE TO INTERNÍ AUDIT:

Cílem interního auditu je pomáhat organizaci – tj. všem týmům a pracovníkům plnit úkoly a cíle co nejefektivněji, vyvarovat se rizik a ztrát. Interní audit pracuje s aktuálními procesy, činnostmi a postupy, které vyhodnocuje a zlepšuje.

Interní audity jsou nedílnou součástí systému managementu kvality. Jejich cílem je poskytnout řízení společnosti objektivní a nezkreslené informace o tom, v jakém stavu je firma z hlediska systému managementu kvality a zda plní všechny požadavky normy ISO 9001. Interní audity jsou jednou ze stěžejních částí procesu měření a analýzy a jejich realizace je podmínkou pro fungování systému. Minimální doporučená četnost interních auditů je 2x ročně.

V rámci interních auditů je vhodné navázání dlouhodobější spolupráce, která zajistí skvělé výsledky v rámci rozvoje systému managementu kvality a hladký průběh recertifikačních a dozorových auditů.

Chcete si v rámci firmy ušetřit práci se systémem managementu kvality a udržovat jej na vysoké úrovni?


VÝHODY AUDITOVÁNÍ EXTERNÍM AUDITOREM:výhody systému ISO 9001

sipka Pohled nezávislého pozorovatele a odstranění faktoru „provozní slepoty“
sipka Přidaná hodnota z interních auditů
sipka Objektivita a zkušenosti auditora
sipka Smysluplnost a efektivnost
sipka Kvalitní příprava a materiály pro interní audit
sipka Přehledná zpráva z auditu na profesionální úrovni
sipka Možnost provázání s ostatními činnostmi údržby systému
sipka Následná asistence při recertifikačních a dozorových auditech

 

REALIZACE INTERNÍHO AUDITU

1. KONZULTACE – PROGRAM A PLÁN AUDITŮ:
V případě, že je v auditované společnosti vytvořen program auditů je v rámci úvodní konzultace dohodnuto datum auditu. V případě, že program auditů neexistuje, bude na základě domluvy s vedením vytvořen. Auditor se seznámí se základními procesy ve společnosti vytvoří rámcový plán interního auditu.

2. PŘÍPRAVA NA AUDIT:
Hlavní část přípravy je podrobné studium firemních procesů jež mají být auditovány a příslušné dokumentace systému managementu kvality. V souvislosti s realizovanými procesy je součástí přípravy také studium souvisejících požadavků norem, interních předpisů a případně legislativy. V převážné většině interních auditů je nutné, aby měl auditor přístup k dokumentaci systému managementu kvality.

Auditor si připraví sady otázek na pracovníky a kontrolní listy do kterých bude zapisovat jištěné údaje. Sestaví konečný plán interního auditu, který je zaslán vedení auditované společnosti, aby se mohli na audit náležitě připravit a zajistit v den auditu přítomnost odpovědných pracovníků v auditovaných oblastech.

3. VLASTNÍ AUDIT:
Interní audit je běžně prováděn v rozsahu jednoho dne – u větších společností může být rozdělen i na několik dní. Auditor postupuje dle plánu auditu tak, aby systematicky pokryl veškeré procesy. Hlavní složkou auditu je pozorování, kontrola procesů a přidružených dokumentů a kladení otázek. Součástí auditu je také kontrola plnění úkolů z přecházejících auditů a řešení nedostatků a neshod. Veškeré získané informace jsou zapisovány do kontrolního listu. Po ukončení auditu je vedení společnosti seznámeno s nejzávažnějšími zjištěnými nedostatky a neshodami. Další podrobné informace jsou zaslány ve formě podrobné zprávy.

4. ZPRÁVA Z INTERNÍHO AUDITU:
Po provedení auditu je vedení společnosti do týdne zaslána zpráva z interního auditu, která obsahuje podrobné informace o kondici systému managementu kvality, případně zjištěných nedostatcích a neshodách. Auditor dále do zprávy napíše doporučení a poznámky, které v případě splnění povedou ke zlepšení procesů a přidružených činností.

Pro klasifikaci zjištění z auditu podle závažnosti používáme následující stupnici:

NESHODA: závažný problém, který může mít vliv na kvalitu produktu a na zavedený systém managementu a je třeba urychleně jej vypořádat

NEDOSTATEK: problém, který dosud kvalitu produktu ani systém managementu neohrožuje, ale pokud nebude řešen, zapříčiní neshodu

DOPORUČENÍ: námět na další zlepšování, který má být příležitostně realizován

POZNÁMKA: námět na zlepšování, jehož potřebu je třeba uvážit

Zpráva z interního auditu slouží zároveň jako podklad pro následující audity a je vyžadována při auditech certifikačním orgánem.

Kontaktujte nás

Telefon

+420 774 820 321

Email

info@reflection.cz

Kontaktní místo - Brno

Drobného 287/2
602 00 Brno

Fakturační adresa

Jana Vrby 5
664 91 Ivančice

Otevírací doba:

Po, St, Pá: 12:00 - 17:00
Út, Čt: 10:00 - 18:00

Nejnovější projekty

  • E-SHOP MAXBIKE
  • WEB INTERIÉRY MISSBACH
  • WEB ELEKTROSPORT
  • WEB ANAKOD s.r.o.

vinné sklepy rosa coeli

vinné sklepy rosa coeli

CyberChimps WordPress Themes

© Reflection - ISO 9001, správa IT, webové stránky, e-shopy, grafické práce,